2016. augusztus 29., hétfő

Megérkezés Makarskába, városnézés az óvárosban és a Szent Péter-félszigeten - Napfény, tenger, pálmafák... - nyaralás Makarskában, 2016. augusztus 15-22.

Ismét elmúlt egy nyár, egy nyaralás... Idén is sikerült eljutnunk Horvátországba, a gyönyörű Makarskába, mely a Makarska Riviéra névadó városa. Dalmácia egyik leghangulatosabb tengerpartja húzódik itt, a 1762 m magas Biokovo hegy lábánál.
18 évvel ezelőtt már jártunk egyszer itt, akkor még a kislányunkkal, úgyhogy nagyrészt már ismerős volt a város, ami azóta bővült, fejlődött - úgy tűnik sokkal több a nyaraló is -, és az autópályáknak köszönhetően most lényegesen hamarabb lehet odajutni.
A tengerparttól 50 méterre fekvő Villa More-ben laktunk, ahonnan Makarska belvárosát is 10 perc sétával el lehet érni.
Az egy hét alatt végig jó idő volt, sokat strandoltunk, sétáltunk, így élményekkel gazdagon térhettünk haza. Egy nap a közeli Brelában is napfürdőztünk, melynek különleges látványossága a Brelai-szikla. Aztán egy másik napon elzarándokoltunk Dél-Európa legismertebb és leglátogatottabb Mária kegyhelyére, a boszniai Međugorjébe, majd utána felkerestük a csodálatos Mostárt, melynek fő látványossága a Neretva felett átívelő újjáépített híres Öreg-híd. De ezek majd a következő sorozatokban lesznek láthatóak.

Ebben az első sorozatban a megérkezésünk napján készített képeinkből láthatóak, az óvárosban, a kikötőben és a Szent Péter-félszigeten tett sétánkról....

A felvételek 2016. augusztus 15-én készültek.

Itt bal oldalt, a tábla alatt van az apartmanunk kapuja - háttérben pedig a Biokovo hegy

Az apartman távolabbról - mi az első emeleten laktunk

A szállásunkkal szemben álló Dalmacija Hotel

Indulunk a tengerpart felé

A központi strand rész. Mi kicsit kijjebb, a sziklás parton strandoltunk, ahol nem feküdtek az emberek egymás nyakán.

Tovább a sétányon...

Egy szép park, a Biokovo heggyel, mely nem csak Makarska felett húzódik, hanem a Riviéra többi települése felett is

Már a kikötőben járunk, aztán indulunk az óvárosba...

A kikötő melletti házsor...

A Szent Márk Székesegyház, a város főterén

Épületsor a székesegyház bal oldalán...

...és a jobb oldalán

Séta tovább...

Közelebbi képek a kikötőről...

Aztán indultunk felfedezni a Szent Péter-félszigetet. A középső és a dél-keleti részén,
a meredek sziklafalak mentén sétáltunk.

A Szent Péter templom, a félsziget belsejében

Ismét kimentünk a tengerpartra...

Rengeteg gyönyörű agávét láttunk...

A szerelmesek által elhelyezett lakatok, a kikötőbe visszavezető úton

Ráközelítve a tengerpartra...

Már indulunk vissza a szállásunkra...

Végezetül egy légi felvétel Makarskáról, melyet egy régi, 18 évvel ezelőtt hozott prospektusból fényképeztem, csak illusztrációként, mert itt jól látszik hogy hol is laktunk egy hétig, és hogy milyen szép a város fekvése.
A pirossal bekeretezett részen volt az apartmanunk. Középen a Szent Péter-félsziget, ahol most, az első nap sétáltunk, annak is inkább csak a jobb felén, ahol magasabb a sziklafal. A félszigettől balra végig strandolásra alkalmas a part - sziklás, illetve kavicsos -, ezen a részen állnak a szállodák és modern épületek, apartmanok. A félszigettől jobbra a kikötő helyezkedik el az óvárossal. A város mögött pedig a hatalmas Biokvo hegy.

Az ehhez az úthoz kapcsolódó összes bejegyzés:

1. Úgy látom, hogy mindent -majd nem - mindent megmutattatok a kiváncsiaknak.Köszönjük szépen.
    A nézők csak irigykedni tudnak!

1. Köszönjük! Tényleg csak majdnem mindent mutattunk meg, mert lesz még mit nézni a többi sorozatban is :-)